Friday, February 1, 2008

AIESEC OQ 2008

AIESEC Ontario /Quebec 2008.
Konferencia vsetkych pobociek oboch statov Kanady v Kingstone.






Piatok

Hned treti den mojho pobytu v Kingstone ma cakala jedna z najvacsich AIESEC akcii v Kanade, vacsia je snad uz len narodna v Toronte :). Zacalo sa to vsetko nevinne v piatok popoludni uvodnou plenarkou, ktoru som vsak tradicne zmeskal, lebo som pomahal este dovybavovat veci na sobotu pre leadership kurzy a cvicenia. Konferencia mala trvat tri dni a tak bolo treba doplnit este kadejake zasoby. Ked sa nam podarilo pozhanat vsetky potrebne veci odobrali sme sa kazdy do svojej izby v zabookovanom hoteli (nedaleko miesta kde byvam), kde sme mali prespat dve noci ako ostatni delegati. Mne sa to moc nepozdavalo pretoze platit za ubytovanie v hoteli ked byvam 100 vedla mi nedavalo zmysel. Ale nevadi, nahlasili sme sa teda, povedal som si ze aspon kuknem ako vypada hotelova izba ked som uz tu :). Ako tradicne nas rozhadzali po roznych zamiesanych skupinkach a tak som mal na mojej izbe, kde boli dve postele vcelku velku sancu, ze stretnem niekoho z Quebecu. Nasiel som tam vsak len akysi pohodeny kabat ... a tak som sa siel s pocitom, ze sme asi len dvaja popytat ostatnych kam to ideme vecer ... vecer sa zacal spolocenskou degustaciou AIESECu Queen's roznych liehovin na hotelovej izbe bvalej LCP Megane (Toronto). Moje vytuzene pivo samozrejme zostalo zabudnute v AIESEC office na univerzitnom campuse. Nic to vsak, Markova vynimocna ovocna zmes s Bacardi ho uspesne nahradila. Potom sme sa vybrali do nedalekeho Supper (Joy) clubu, kde bola naplanovana akcia. Klub bol sice nedaleko, ale mozno som zabudol spomenut v uvode, ze ten den bola v Kingstone najvacsia snehova kalamita za posledne roky a napadalo zhruba pol metra snehu. Takze si asi viete predstavit ako niektori v teniskach a inych spolocenskych topankach sa po kolena brodia zasnezenym chodnikom na diskoteku :). Uz pri vstupe sa mi pacil pristup vyhadzovaca, ktory od kazdeho pytal ID, aby v tej tme zistil ci je dotycnej/mu nad 19. Pri pohlade na moj vodicak sa tvaril velmi fundovane hoci si ho prezeral z uplne z opacnej strany ako boli moje udaje ... no auticka nakreslene na zadnej strane zrejme zabrali a s hrdym vyrazom v tvari mi ho vratil a pustil ma dnu. Vstup bol zdarma ked ste povedali ze ste z AIESECu, akurat odlozenie kabata stalo 5$, ale radsej neprepocitavajme. Wow... kde to som, zo vsetkych stran pocujem techno-music, nad tanecnou plochou sa potia traja didzeji, jeden to kazi tomu druhemu a ten druhy zas tretiemu, no naozaj exluzivny techno zazitok a preto hop sa na parket. Aby sa bol clovek schopny hybat na tuto hudobnu produkciu, bolo treba do seba dostat urcity zaklad ako som pochopil, pretoze Megan hned vsetkym objednala poldeci vodky. Potom sme sa chvilku "hybali" a zas objednal niekto iny ... takto sa to otocilo este 2x a zrazu boli 2h rano. Cas ist spat. Rano nas caka plenarka o 8:30.... Pobrali sme preto svoje kabaty a vydali sa brodit k hotelu. Ake vsak bolo moje prekvapenie ked po vkroceni do mojej izby som zistil ze tam prebieha akasi LC party a ze nespime 2ja ale 4ria co znamenalo zdielanie postele s kolegom z Belgicka... keby aspon kolegyna nepoviem, ale toto uz bolo na mna privela, preto som sa pekne odporucal domov. Teraz uz vsak chapem naco to je dobre :)...

Sobota

Povedali 8:00 ranajky, 8:30 plenarka. Preto som vstaval o 7 a nedospany a stale s casovym posunom rozbity som sa vydal na campus. Samozrejme ze som prisiel medzi prvymi a tak som pomohol aspon so stolami a kavou. Kolo 8:20 sa zacali plizit ludia a pomaly sa plnila aj prednaskova sala. Vsetci boli hladni, dokonca az tak, ze na velku cast ludi uz nevysli muffiny ani kava ani nic..., preto kto bol pozde mal jednoducho smolu. Plenarka sice zacala s hodinovym posunom, no ludkovia uz pol hodinu pred tancovali, tlieskali, kricali a jasili sa roznym sposobom. Som si pripadal ako na zjazde komunistickej strany alebo ako v skolke, ked decka dostanu napad prebrat vedenie :). K tomu mix franiny, anglictiny a uz mi bolo jedno co robim :). Nerozumel som ani N krical som co sa mi zdalo, odkukaval tanceky, snazil sa ich imitovat ... proste totalny debko, povedal by nezainteresovany clovek, ktory netusi o co bezi. Nic to vsak, plenarka nam zacala a rozbehli sa plany na cely den, rozdelenia do skupin, tematickych celkov atd.... a ide sa na vec. Sobota nam mala ukazat aky sme lidri, kde su nase slabosti, prednosti a ako mozme najviac pomoct tymu. V mojom pripade sa mi len potvrdilo co som uz davno o sebe vedel :), no zaujimave na tom bolo, ze to fakt vyslo z tych vsetkych testov. Moja najvacsia slabost bola v tom case anglictina a spankovy deficit. Vecerna plenarka mala zaujimavy nadych, pretoze sa prezentovali rozne LC (pobocky) a koncilo sa akousi dakovackou, kde sa ma Megane snazila pod prislubom niekolkych drinkov prinutit povedat par dakovnych slov. Ja som bol ale v tom case myslienkami uplne inde a vobec som necakal, ze sa bude dakovat, kedze sme tesne za polkou koferencie a uprimne prislub uplatku za nieco o com nie som ani presvedceny a ani netusim co povedat, ma naozaj dostal do stavu, ze som odmietol co i len ceknut pred 175 ludmi. Ludkovia z mojej LC boli sklamani, no ja som v tej chvilke bol uplne inde... sorry guys. Po plenarke nasledoval slavnosty banquet, kde sa vsetci prezliekli do rob a oblekov, pojedli a popili fajnu papu, pokricali, potancovali. Akcia pokracovala s niektorimi sefmi LC u Sarah v domci, kde som sa na chvilku zdrzal no unava si vyziadala svoje, pivo doslo a tak som sa pobral dom, ostatni neskor na pelech do hotela.

Nedela
Situacia sa opakovala a to som prisiel o polhodinu neskor. Uz som si zacinal mysliet, ze som nieco prepasol, ked sa tu pomalicky zacali trusit organizatori :). Zas sa zacalo tradicnou plenarkou a tancovackou a pod... Dnesny program bol orientovany na exchange, pretoze o tom hlavne AIESEC je. Mohli sme si vyskusat tak SN (stazistov) ako aj TN (ludi vybavujucich staze). Ja som si vzal management z pohladu cloveka ktory staz vybavuje pre stazistov, kedze sam som stazista ine by ani nemalo zmysel :). Vcelku zaujimava skusenost, aj kvoli uvolnenejsej atmosfere ako v sobotu. Vysledky vsak neviem ake mali byt z tohoto lebo k zaveru sme sa nedostali kvoli casovemu posunu. A je to tu, zaverecna plenarka... vsetkym je tak trochu smutno, no aj tak vsetci tancuju,kricia, saleju ... posledna rozlucka, posledne video, posledny pozdrav, zehlenie vcerajsieho nevystupu a slus, ide sa dom.

Uff to bol vikend :).

AIESEC Kanada oslavuje tohto roku 50 vyrocie od jej vzniku:
www.aiesec50.ca

A takto sa bavi AIESEC!!!
Videos:





No comments: