Saturday, February 16, 2008

Ottawa Winterlude - radost zo snehu a ladu

Moj prvy vikendovy vylet do hlavneho mesta Kanady na najvacsi zimny festival v krajine.

Pocasie jasno, bezvetrie, teplota -17C, slubovala uzasny zazitok.
Odchod bol o 9h rannej spred Goodes hall, kde sa zisla hrstka asi 40 studentov z roznych krajin sveta. Ja som si samozrejme ako vzdy daval na cas a prisiel som predposleny k busu CC(CouchCanada) cca 5 minut pred odchodom. Organizatori uz mali jasno pretoze sa mi snazili dovolat uz asi 10 minut, co som uspesne ignoroval pocas behu na campus :). No prisiel som presne, dokonca o cosi skorej, takze stresovat nemalo zmysel.
Hned v buse som stretol Chandu, kamosku z bowlingu a party predoslej noci. To bola moja spasa, pretoze organizacne som na tento vylet nebol absolutne pripraveny. Cesta trvala cca 2,5h a nasa skupinka okolo Chandy (Ja, Wenyan-France/Hong Kong, Renita-Kanada/Indonezia, miestny-Jim-Kanada/Polsko) sa uspesne vymotala za poznavanim Ottawy. Po vydatnom obede v Scotish pube sme presli okruh okolo trznice, parlamentu, Rideau kanala (7,8km korculiarskej plochy), park ladovych sosiek (Confederation park), potom cez most do statu Quebec (Ottawa lezi v dvoch statoch) na druhu cast exhibicie snehovych soch (Jac-Cartier park) doplnenych o rozne klzacky a ostatne zaujimave astrakcie pre deturence a dospelych, velke deturence :). Svoju put sme zakoncili znova na Rideau kanali, kde sme si chceli pozicat korcule, no vzhladom na rady v pozicovniach, by sme to casovo nezvladli ani za hodku a preto sme skoncili u Beaver tails (placka posypana cukrom a skoricou-mnamka, existuje aj slana verzia). Trosku ma to mrzelo, pretoze to je naozaj uzasna moznost, korculovat po hlavnom meste. No na druhej strane som mal uz v nohach x nadernych kilometrov, ktore si pytali odpocinok. Nase putovanie sme preto zakoncili malou prechadzkou po kanali a u Timothy's cafe (moje pollitrove cappuchino), z ktoreho cerpam energiu aj pri pisani tohto clanku :). Celu cestu v buse sme prekecali a kukuckovali sme na fotocky, ktore pre priazen pocasia naozaj stali za to, ved posudte sami :). Kanal je otvoreny do polovice marca, tak uvidime ...

Vylet organizovala QUIC (Queen's University International Centre) za 35$ (celkove naklady boli cca 60$) a moja vdaka patri Tiffany z CMC, bez ktorej by som tuto moznost prepasol. Lucke za link, naozaj to stalo za to!

Official festival website:
http://www.winterlude.gc.ca

Videos:

No comments: